Re: problem z utworzeniem partycji

Autor: Michał Kupski <miq_at_home.org>
Data: Sat 25 Feb 2006 - 13:00:13 MET

Hej !

news:akfptd.pbp.ln@kwinto.prv...
> O to, to - te backupy na CD to też nie zawsze najlepsze rozwiązanie.
> BTW moje płytki, które nagrywałem ze 3 lata wstecz, już się w zasadzie
> nie czytają.

Może czas przeczyścić albo zmienić napęd ? Moje się czytają :)

> A kontroli CRC nie ufaj - ona nie pomaga w przypadku przekłamań
> transferu. Tutaj może być skuteczny jedynie program weryfikujący bajt do
> bajta dane ze źródłem, taki jak BootIt.

Plik .sfv (to miałem na myśli pisząc o sumie CRC) wygenerowany z plików
na HDD i nagrany z nimi na CD-R chyba jednak musi dać prawidłowy wynik
przy kontroli tego co jest tam nagrane.
A porównanie bajtów to robi niezastąpiony Total Commander.
Czy mi się wydaje, czy też używają go chyba ci sami ludzie, którzy
jeszcze pamiętają 2 niebieskie panele ? Albo czarne, na Herculesie ? :)

> To powyżej oczywiście nie było do Ciebie ;-). A co do łączenia o
> dzielenia, pobaw się tym na NTFS-ie a nie na FAT. FAT jest
> nieskomplikowany i dobrze udokumentowany. To z NTFS bywają problemy.

Teraz to mnie zagiąłeś. Chyba robiłem to już też na NTFS.
Ale robię to na tyle rzadko, że nie pamiętam :)

> Mogę tylko stwierdzić, że większości znanych mi przypadków utraty danych
> można by zapobiec utrzymując je - lub ich kopie - na osobnej partycji.
> Proste i nieskomplikowane zadanie, nawet dla Kowalskiego :-).

Już wspomniałem, dla większości Kowalskich już 1 partycja to za dużo.
Dla nich wskazana byłaby jakaś konsola - wkładasz płytę i działa.

> Oczywiście nie mam tu na myśli awarii sprzętu, a jedynie problemy z
> systemem plików, wirusami, bądź z nieprzemyślanymi działaniami samego
> użytkownika.

U "Kowalskiego" większość problemów wynika z istnienia "Kowalskiego" :)

> Tak. Właśnie tym zdrowym rozsądkiem warto się czasem kierować...

I tutaj masz odpowiedź, dlaczego "Kowalscy" mają problemy.

--
Pozdrawiam
Michał -- Tarnowskie Góry