płyta Asrock K7VT4-4X i Athlon 2000+

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Fri 24 Feb 2006 - 18:30:37 MET

Kupiłem używanego Athlona 2000+, nie był ukruszony, nie było śladów
"przypalenia". W każdym bądź razie po zainstalowaniu na płycie Asrock
K7VT4-4X (na VIA KT333):
1) nie wykryło w auto że ma być FSB 133Mhz (zostało 100Mhz po moim Duronie)
2) po ustawieniu FSB na 133Mhz komputer nie wystartował (Windows
wyświetlił, że brakuje pliku w katalogu system - znalazłem na google, że
to objaw przetaktowania procka albo pamięci)
3) po ustawieniu FSB na 131Mhz i pamięci na 100Mhz chodzi stabilnie (na
ile mogę stwierdzić).
4) przy ustawieniu FSB na 100Mhz, a pamięci na 133Mhz zawiesił się po
pewnym czasie
Na tej płycie chodził mi kiedyś chwilowo Barton, ale były problemy ze
stabilnością na ustawieniu FSB na 166Mhz (działał sprawnie na 133Mhz,
czyli też coś było nie tak z taktowaniem).

Czy może to być wina procesora, czy raczej płyty, ew. zasilacza (300W,
oprócz płyty, proca jeszcze muzyczna, dvd-rw, twardziel 120GB i stary
GForce2)? Czy może pomóc aktualizacja firmware'u (był aktualizowany
przed włożeniem Bartona, jakieś 2 lata temu)?