Re: modem telefoniczny

Autor: g e y b <geyb_at_polbox.com>
Data: Fri 24 Feb 2006 - 16:19:56 MET

Użytkownik news.tpi.pl napisał:
> Czy można jeszcze wykożystać modem telefoniczny do innych celów niż łączenie
> z internetem? Na przykład jako karty sieciowe do połączenia dwóch
> komputerów? Mam 2 szt i niewiem co z nimi zrobić.

Można - kiedyś popularne były BBS-y, do których modemiarze mogli się
wdzwaniać, wymieniać pocztę elektroniczną, pobierać i zostawiać pliki
itp. Nic nie stoi na przeszkodzie, by otworzyć własny BBS ;)
Można też, dysponując modemami, które potrafią pracować na linii bez
własnego zasilania, połączyć dwa komputery bez pośrednictwa centralki,
skonfigurować modemy do pracy z linią dzierżawioną i cieszyć się
połączeniem. Ew. w prosty sposób można dorobić zasilanie linii i łączyć
komputery na znacznie większe odległości niż pozwala na to popularny
ethernet.