Re: Digital Audio Output w napędzie optycznym...

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 24 Feb 2006 - 11:07:07 MET

"Misiek" <"misiek_1928\\wytnij.to/"@o2.pl> wrote in message
news:hibffqatquyf.1eu5lk2bcdno5.dlg@40tude.net...
> [...]
> optycznego do dwóch lewych pinów z konektora SPDIF zaskutkuje odtwarzaniem
> dźwięku w postaci cyfrowej?
>
> Odtwarzanie w postaci cyfrowej obciąża CPU bo kodowanie PCM jest
wykonywane
> przez procesor.
> Analogowe złącze też jest OK do odsłuchu ale nie idziemy na łatwiznę
>
> Odtwarzanie cyfrowe wykonane tylko pomiędzy kartą dźwiękową a napędem
> byłoby dla mnie fajnym rozwiązaniem bo odciążyłbym CPU (nieznacznie ale
> jednak) no i to jednak postać cyfrowa
>
> Próbował ktoś Digital Audio prosto z napędu?

tak i dziala dobrze.
pametac trzeba o wlasciwej orientacji nozek - wyjscie spdif z napedu ma
odworocna kolejnosc - linia danych znajduje sie blizej krawedzi, linia masy
blizej zlacza IDE.

> < gnd >
> <spdif_in>

interesuja nas tylko te nozki

do < gnd > dolaczamy GND (G) napedu czyli pin zlacz spdif blizej tasmy
do <spdif_in> dolaczamy DATA (D) - pin blizej krawedzi napedu.

w mikserze wybieramy CD SPDIF i po wystartowaniu grania powinno poajwic sie
audio. Warto odznaczyc w managerze urzadzen bodajze czegos co nazywa sie
uzyj cyforwego audio czy jakos tak - wtedy mamy pewnosc ze uzywamy tylko
spdifa