Digital Audio Output w napędzie optycznym...

Autor: Misiek <_at_o2.pl>
Data: Fri 24 Feb 2006 - 06:40:49 MET

Orientuje się ktoś czy to w ogóle działa? W każdym chyba napędzie jest
wyjście Digital Audio (2pin) zaraz obok tego analogowego (4pin), co do
konektora na karcie dzwiękowej - posiadacie takowy? Ja mam dźwięk
zintegrowany z płytą (SoundStorm na Ausus A7N8X-E Deluxe) i mam na płycie
dwa konektory SPDIF, jeden wyprowadzony od razu z płyty do obudowy po
postacią chinch'a, drugi zaś to konektor pod postacią pinów na płycie
głównej , którego struktura wg. instrukcji wygląda tak:

< gnd > < > < gnd >
<spdif_in> <+5V> <spdif_out>

mam nadzieję że opis jest czytelny jednym zdaniem: sześć pinów, środkowy
na górze ślepy.

No i teraz zagwozdka... czy podłączenie wyjścia cyfrowego z napędu
optycznego do dwóch lewych pinów z konektora SPDIF zaskutkuje odtwarzaniem
dźwięku w postaci cyfrowej?

Odtwarzanie w postaci cyfrowej obciąża CPU bo kodowanie PCM jest wykonywane
przez procesor.
Analogowe złącze też jest OK do odsłuchu ale nie idziemy na łatwiznę

Odtwarzanie cyfrowe wykonane tylko pomiędzy kartą dźwiękową a napędem
byłoby dla mnie fajnym rozwiązaniem bo odciążyłbym CPU (nieznacznie ale
jednak) no i to jednak postać cyfrowa

Próbował ktoś Digital Audio prosto z napędu?