Re: Połączenie 2 komputerów wpiętych do routera

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Wed 22 Feb 2006 - 21:36:31 MET

"Przemolo" <przemolo@gazeta.pl> wrote in message news:dtigh5$fvn$1@inews.gazeta.pl...
> Kupiłem bramkę/router Linksys RT31P2... wszystko ładnie działa ale nie bardzo potrafię połączyć przez nią 2 komputery.
> Jeden to laptop (z XP), drugi desktop (z XP). Z laptopa bez problemu "pinguję" desktopa ale na odwrót już nie. Podobnie z laptopa
> mogę wejsć na odpalony na desktopie FTP ale na odwrót też nie.
> Czy ktoś ma pomysł o co tu może chodzić?

Czy z obu komputerów poprawnie pingujesz adres sieciowy routera ?
Czy komputery są w tej samej sub-sieci i mają ustawioną maskę 255.255.255.0?
Czy router poprawnie je rozpoznaje po procesie DHCP ?
Wejdź z któregoś komputera na konsolę diagnostyczną routera i zobacz co się dzieje.
Chyba masz instrukcję obsługi do routera ?