Re: DRAM - kilka pytań o DDR

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 20 Feb 2006 - 00:50:52 MET

Użytkownik "NOKGAMER" <nokgamer_nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dtacvd$dbm$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Użytkownik "maX" <aver@interia.pl> napisał w wiadomości

> Tak, ale zmiana FSB nie powinna wpływać zatem na MEM (i odwrotnie), a
> jedynie na dzielnik. O to mi chodziło.

> Ale to tylko przy niestandardowych ustawieniach... Bo jakoś mam to co
> ustawione, a może nie kapuję bo ten mój BIOS taki... Ja nie mam zworek,
> tylko BIOS, a na innej mam zwory i ust. w BIOS.

Tak, przy niestandardowych ustawieniach.

> Wcale nie. Właśnie dzięki CPU-Z odkryłem, że pamięć Elixir (SPD 2,5-3-3-7)
> BIOS na AUTO ustawił mi na 3-3-3-6.

Dopuszczalne timingi są rózne dla różnych częstotliwości - wszystko opisuje
CPUZ.

> Ale na drugiej płycie to już dobrze AUTO
> ustawia, choć pamięć inna. Tak czy inaczej program jest super i dużo
> pomaga.

> Ale ich cena powala. :-)

Radiatorów :) ?

> Już w koszyku, lada moment pewnie zatwierdzę zamówienie.
> A swoją drogą, to bałem się tych PC-3200 i usilnie szukałem PC-2700.

PC4000 (DDR500) zeszły już poniżej 250zł za 512MB:
http://proline.pl/shop.php?prodid=DDRAM+512MB+PC500+KM

> przy
> napięcia)
>
> Zbyt duże napięcie nie zepsuje takiej pamięci?

Zepsuje

> I pewnie grzeją się... :-(

Ano. Choć przy K7 nie warto podkręcać pamięci. Przy K8, które (po
podkręceniu) chodzą z FSB niejednokrotnie powyżej 300MHz i zauważalnie tracą
na wydajności przy asynchronicznej pracy z pamięciami 200MHz; tam się juz
opłaca wyciskać każdy MHz z pamięci.