Re: RAMy 512

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 20 Feb 2006 - 00:32:04 MET

Uzytkownik "Marek" <fun_site@poczta.USUN.TO.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:dt9b3e$51j$1@news.onet.pl...
> Witam,
> mam plyte chaintech ct-7aia5 v E / VIA KT133 / uATX
>
> zamierzam sobie dokupic pamiec RAM, obecnie mam 128MB 133MHz
>
> Czy ktos jest w stanie odpowiedziec na pytanie:
>
> czy ta pamiec
> http://allegro.pl/item87514617_512_mb_sdram_pc_133_dwustronna_.html
> pojdzie na mojej plycie?

Raczej tak. Sprawdz w instrukcji do plyty (jak nie masz to sciagnij ze
strony internetowej Chaitecha) jakie pamieci (o jakiej architekturze
wewnetrznej) beda dzialac z twoja plyta. Na naklejce pisze ze ta ma
architekture 64Mx64.

> Moze jakies porady jak kupowac ramy do starego kompa?

Nie na Allegro. Nawet jesli jest kompatybilna to moze byc walnieta (kant
sprzedawcy) albo moze gdzies po drodze do ciebie "zaliczyc glebe" - pamieci
sa bardzo wrazliwe na to. Nowe 512 PC133 sa drogie, ale spróbuj gdzies w
okolicy w komisie - powinno byc niewiele drozej niz na Allegro, a zawsze
mozesz sobie zastrzec mozliwosc zwrotu/wymiany w razie niekompatybilnosci.
A jesli sie zdecydujesz to zupgrejduj bios do najnowszej wersji (i
testowanie zacznij od puszczenia na najwolniejszych timingach,
synchronicznie z FSB i z wyjeta stara 128-ka)
Rozbudowanie takiego kompa to IMHO strata czasu i forsy. Nowa, markowa 512MB
DDR jest tansza od tej PC133 z Allegro. Wymien plyte na DDR-owa i kup 512MB
DDR; nawet jesli na razie zostawisz stary procesor to dzieki DDR i szybszemu
chipsetowi na plycie komp przyspieszy o 20-30%:
http://www.tomshardware.pl/motherboard/20030303/amd_athlon-03.html

> z gory dzieki
>

> Marek
>
> PS
> dziwi mnie ta brazowa czesci (z prawej strony) w miejscu ukladu. Co to
> jest?

Nie "w miejscu ukladu" a "na ukladzie" - hologram