Re: SB Live! (nie 5.1) i głośniki 5.1

Autor: Przemolo <przemolo_at_gazeta.pl>
Data: Sun 19 Feb 2006 - 22:08:05 MET

Użytkownik "PAndy" <pandrw@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Tak - 5+1 niczym sie nei roznia od 4+1 (masz lewy i prawy przod i lewy i
> prawy tyl - w 5+1 masz dodatkowo odzielny center w ktorym najczesciej sa
> dialogi ale w programie do dekodowania dzwieku po prostu zostanie zrobione
> takei przetowrzenie sygnalu center ze pojawi sie on po polowie w lepwym i
> prawy przodzie co da ten sam efekt akustyczny co posiadania kanalu center)
> mam nadzieje ze napisalem czytelnie - najlatwiej byloby to pokazac znaczy
> sie uslyszec

Oczywiście, że zrozumiale :)
Wyobraźmy sobie np. oglądanie na komputerze filmu na płycie DVD z dźwiękiem
przestrzennym DOLBY (obojętnie jaką odmianą). Czy zestaw SB Live! + głośniki
4+1 w jakikolwiek sposób poradzą sobie z dźwiękiem przestrzennym tego filmu?
Czy oprócz filtra AC3 i jakiegoś programu odtwarzającego film potrzeba
jakiegoś dodatkowego softu, aby mieć coś więcej niż stereo?