Dwa zlomy = klopoty

Autor: MG <zlevWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 19 Feb 2006 - 18:00:31 MET

Witam!

Staram się uruchomić 2 (lub chociaż jeden) komputery PC:
1. Pentium 100MHz / 16MB RAM
2. AMD Athlon 336MHz / 64MB RAM
+ 2 dyski: Seagate ~ 400MB i Caviar ~ 2,5GB i trzeci bardzo podziurawiony,
wielki (wymiarami) ~ 3GB nie wiem jakiej firmy - ten był w komputerze nr 1 ;-)

Kompy są w miarę kompletne, mają karty graficzne, napędy optyczne (8x)m taśmy do
dysków etc.. Każdy z nich jednak sprawia pewne problemy:

1. Bootuje się ze zdrowym "pip" ale nie wykrywa żadnego z wyżej wymienionych
dysków. Starałem się ustawić "auto" w biosie ale ciągle przy starcie wywala mi
"Detecting primary master ... NONE", chociaż podłączane dyski startują i
wyraźnie się obracają. Po czym następuje oczywiście error typu "No system disk
tralalala" i koniec.

2. Tu z kolei komputer startuje, zapala obie kontrolki, wydaje z siebie owo
zdrowe "pip", chwile milczy i znowu takie samo "pip"... w nieskonczoność.
Kontrolki się świecą, dyski nie startują i wogole dziwnie się zachowuje.
Starałem się do niego przełożyć 4MB ramu z kompa nr 1 myśląc, że może ma problem
z pamięcią, ale z owym ramem reaguje tak samo.

Zależy mi na uruchomieniu choć jednej z tych maszyn. Proszę o pomoc czy sugestie
co mógłbym uczynić.

Pozdrawiam,
M.G.