Re: overcloking athlon pytanie

Autor: piotr <xmennnWYTNIJTO_at_wp.pl>
Data: Sat 18 Feb 2006 - 17:29:14 MET

> nie chce sie wymadrzac - ale nie pamietam takiego standardu jak PC166

troche strzelałem z tym standaredm tych pamięci,ale wiedzialem, ze są szybsze
niz 266, dokładnie PC2700, teraz chyba nie pomyliłem

procesor ruszył na szynie 133 i mnozniku 9x,czyli tak jak było 1,2GHz, tylko ,
ze teraz np. w 3dmarku2001 mam o jakies 1000 pkt więcej, a w 2003 moze z 300pkt
więcej(GFX5900XT), pamięci teraz tez chodzą na szynie 133 a nie 100 jak
wcześniej. W sumie gdy go ustawiłem na szyne 110MHz to nie chciał odpalić,
jakby karta graficzna odmawiała posłuszeństwa, bo monitor nie uruchamiał sie ze
stanu czuwania....cdrom chyba kręcił(bo próbowałem jakiegos linuxa z
bootowalnej płyty uruchomić), dysk chyba też , ale dokładnie nie jestem pewien,
bo pózniej go odłączylem zeby nie

skasować danych jakby poszlo coś nie tak.Po zmianie zworkami na płycie
częstotliwości szyny na 133MHz, zauważyłem ,ze mogę regulować częstotliwością
magistrali aż do 200MHz, w instrukcji użytkownika jest napisane że góra do
150MHz(wcześniej było tylko do 133) i tak się zastanwiam czy mozna by jeszcze
zmniejszyć mnożnik i podwyższyc częstotliwośc magistrali ......(6*200MHz,
7*166MHz choć to wiekowy procesor)??Bo niby wydajność bardziej zależy właśnie
od częstotliwości magistrali?

Czy ktos mógłby mi odpowiedzieć co to jest to SPD, czy to chodzi o
częstotliwość magistrali procesora?

pozdrawiam