Komp sie restartuje - pomóżcie zdiagnozować

Autor: Tukan <tukan_at_dupa.pl>
Data: Fri 17 Feb 2006 - 17:04:05 MET

Witam,

Jest sobie komp:

Gigabyte K8NS Ultra 939
Athlon 64 3000+ 939
Kingston DDR400 512 MB x2
Saphire Radeon 9800Pro 128MB 256bit AGP
Seagate Barracuda7 160GB S-ATA
DVD-RW jakiś Lite-ON
obudowa Modecom a w niej zasilacz FEEL 300W

Miesiąc temu komp nagle wyłączył się podczas pracy i już nie dało się go
uruchomić.
Okazało się że padła płyta główna - zasilacz nie startował mimo zwierania na
krótko przewodu załączającego zasilacz do masy.
Testowane to było na trzech zasilaczach - żaden nie startował (płyta musiała
robić zwarcie).
Płyta poszła do serwisu, a ja w międzyczasie załatwiłem identyczną z rocznym
przebiegiem.
Po włożeniu jej system się odpala, ale przy uruchamianiu niektórych
programów wywalane są błedy i program jest zamykany.
W sumie to nie jest problem - może coś się namotało na dysku przy padzie
poprzedniej płyty.
Jest inna rzecz: komp potrafi sie nagle zrestartować - w momencie restartu
słyszalne jest zatrzymanie dysku i ponowne rozpędzanie przy uruchamianiu
systemu.
Według mnie to zasilacz szwankuje (zatrzymywanie dysku), płyta chodziła bez
problemu w innym kompie, wszystkie elektrolity wizualnie są ok.
Pamięć przetestowałem mem-testem - jest ok.

Co Wy o tym sądzicie? Zmieniać od razu tą szmelcowatą zasiłkę (może to przez
niego poleciała poprzednia płyta !?)?
Chyba przyniose jeszcze miernik z samochodu i sprawdze napięcia podczas
pracy kompa.

Pozdrawiam
Tukan