Re: Jak naprawić zasilacz

Autor: *KW* <kw_at_neostrada.pl>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 21:40:05 MET

> Nazbierało mi się trochę uszkodzonych zasilaczy chciałbym je ponaprawiać

Hej !

Dobrze, że ochota na to do tej pory Ci nie przeszła -
- lepiej, żeby była większa niż rozczarowanie - ale do rzeczy:

1. Jeśli po szkole, to przetwornicę jednotaktową znasz.
   W takim razie wystarczy Ci ogólny schemat - aby zrozumieć
   'jak to się wszystko kręci'. Zaznaczam to dlatego, że
   nikt nie stoi nawet na słynnym 'Wolumenie' ze schematami
   najnowszych zasilaczy. Jeśli spotkasz, to AT lub może
   już ATX 230W.
   np:
http://www.wasilewk.neostrada.pl/zasilacz-atx.gif

2. Podczas naprawy, szukania trochę jest, a po wymianie
   uszkodzonego elementu musisz jeszcze zlikwidować
   przyczynę - czyli powód jego uszkodzenia. Wtedy jest
   to trochę trudniejsze i bez oscyloskopu wręcz niemożliwe.
3. Nie wiem na ile wyceniasz swoją godzinę pracy:
   jeśli np na 50zł - to naprawiony (zakładam, że podmienione
   sprawne części pochodzą z pozostałych uszkodzonych) zasilacz
   może Cię nawet kosztować 1000 zł i więcej. A jest to przecież
   'staruszek', w porównaniu do obecnych 420W z osobno zabezpieczonymi
   wszystkimi liniami napięć.

Pozdrawiam

--
[ *KW* ]