Re: ps/2 na komputerze bez portu ps/2

Autor: *KW* <kw_at_neostrada.pl>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 21:19:24 MET

> Czy istnieje jakiś sposób (karta PCI?) na podłączenie (i używanie)
> klawiatury ps/2 na komputerze bez portu ps/2?
>
> Znalazłem adaptery usb/ps2 ale przez nie klawiatura jest widziana jako
> usb, a mi chodzi o to, by widziana była przez system jako ps2.
>
> PS. chodzi o instalację QNX, instalator nie obsługuje klawiatury USB

Hej !

W tym zakresie mogę Ci pomóc tylko praktycznie, bo z teorią
trochę u mnie krucho:

1. Zainstalowałem QNX ze skutkiem pozytywnym
   na płycie ABIT IT7 (nie IT7E). Jak wiadomo
   ta płyta nie ma ani PS2, ani COM, ani LPT:
   ma tylko 14 szt USB.
2. Klawiatura i mysz były podłączone do USB,
   ale do pierwszych dwóch gniazd USB ! Ma to
   znaczenie o tyle, że BIOS uruchamia urządzenie
   HID, zarówno dla myszy, jak i dla klawiatury -
   ale tylko dla tych dwóch portów USB (głowy za to
   nie dam).
3. Podczas instalacji QNX rozpoznał i mysz i klawiaturę.
   Inna rzecz, że nie mogłem wykorzystać ich w pełni
   (mysz Logitech MB-48a, klawiatura Microsoft Office),
   gdyż nie miałem odpowiednich driverów dla QNX-a.
4. Zresztą 'sprawa się rypła' właśnie ze względu na
   brak driverów, głównie video, choć nie tylko - i system
   nie został wdrożony w mojej firmie. No, ale Ty
   chyba masz mocniejsze argumenty ode mnie, skoro
   chcesz go zastosować.

Pozdrawiam.

--
[ *KW* ]