Re: nagrywanie dvd i zwolnienie sprzetu

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 17:25:25 MET

Michal Bien w wiadomości <news:Xns976CA2FEC914mbien@127.0.0.1> napisał/a:

> Ale bez przesady - te ~10 MB/s transferu nie ma prawa tak obciazac
> sterownika IDE. Ze sposobu zadania pytania zgaduje ze albo DMA wcale nie

Oczywiście DMA trzeba sprawdzić, bo samo potrafi się w xp wyłączyć, ale może
tak być, jak pisałem, i to bez przesady. Z tej "reszty chyba nie ważnej"
delikwent zapomniał powiedzieć, jaki ma dysk. Pracowałem kiedyś na takiej
płycie z dyskiem 5400RPM - masakra i tragedia. Jak na dłuższy czas zapalała
się lampka hdd na obudowie ;), to czasem przez 1-2 sekundy _nic_ nie dało
się zrobić, bo win xp dosłownie na chwilę zamierał (ofkos xp twierdziło, że
DMA włączone). Na szczęście płyta zdechła (prawdopodobnie spuchnięte
kondensatory coś uszkodziły) i została wymieniona na via na KT133A. Reszta
sprzętu ta sama i sytuacja z odczytem IDE się nieco poprawiła (wprawdzie
tylko nieco, ale odczuwalnie).

A DVD 8x to już całkiem niemały transfer jak na tak stare chipsety i wolne
dyski - tamten dysk na takiej płycie nie "wyciągał" tyle...

--
Pozdrawiam,
  Gargamel