Re: Co myślicie o takim zestawie ?

Autor: Panth <panth_at__nospam_poczta.onet.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 23:10:14 MET

LUKY napisał(a):
> Witam Szanownych Grupowiczow,
> Dostalem za zadanie zlozyc komputerek nisko-budzetowy :). Cena to ok. 2000
> zl wlacznie z monitorem. Postanowilem wiec wybrac cos takiego:
>
> Plyta MSI RS480M na 754 + Lan+sound + VGA(radeon X200)+PCI Express 275
> Procesor Sempron 2600+(64bit) 285
> Dysk Seageate SATA 80GB 230
> Pamiec 512 MB DDR 150
> Nagrywarka CD-RW Lite-on 85
> Monitor LCD NEC 15' 780
> Mysz optyczna 30
> Klawiutura Benq 20
> Obudowa+zasilacz 150
> Stacja dyskietek 25
> [...]

Witam!
1. Jeśli masz wydawać 780zł na LCD 15 - to moim zdaniem lepiej za
800-900 kupić LCD 17. Można też za dużo mniejszą kasę kupić CRT.
Najlepiej (jeśli to możliwe) niech akurat monitor wybierze ta osoba
która będzie przy nim pracować (kwestia gustu - czcionki na LCD 17" mogą
być "za małe", CRT może być "promieniujący" :))

2. 9250 to chyba dobre porównanie wydajnosciowe - RS480 różni się chyba
przede wszystkim obsługą Pixel/Vertex Shadera v.2.0. Co do plyty - nie
mialem do czynienia z samym RS480, ale z wersja RS482 (symbol chyba MSI
RS482-IL - dodatkowo zlacze FireWire). Doczytalem sie, ze ta wersja
rozni sie tylko procesem technologicznym (o ile pamietam 110nm zamiast
130nm) wiec powinna podczas dzialania byc chlodniejsza. Koszt chyba
niewiele wyzszy.

3. Procesor -> 2800+ (64bit) - 2x większy cache w procesorze, ten sam
zegar. Moim zdaniem lepszy wybor. Sprawdź cenowo ile trzeba ew. dopłacić.

CD-RW --> Combo (coraz częściej choćby materiały reklamowe dostarczane
są na DVD) lub --> DVD-RW (zależnie od ilości składowanych danych)

Klawiatura/Mysz - moga byc takie jak napisales, ale zastanow sie
ewentualnie nad wersjami "econo" Logitecha lub Microsoftu np.: LOGITECH
INTERNET KEYBOARD (<45zł na allegro). Cenowo za klawiature + mysz
musialbys doplacic 20zł, ale w tym przypadku za wygode uzytkowania oraz
niezawodność warto doplacic.

W HDD zwroc uwage, zeby mial 8MB cache.

Jesli cenowo po modyfikacjach zbytnio przekroczysz zakladane 2k to na
poczatek kup np. 17" CRT (ok. 150-250 zł - allegro) a w przyszlosci sie
ew. wymieni na LCD.

----
PH