Re: połączenie komputera z TV

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 19:32:18 MET

Dnia 2006-02-14 18:51:33, encja *qwerty* wymodziła przez port 119 co
następuje:

[...]
> To czemu u NV nie ma takiego problemu. Wytłumacz mi. Na jednej z aukcji z
> kablami:
> "Jeśli masz ATI, Intela - sprawdź w instrukcji lub menu telewizora czy obsługuje
> on SVHS na eurozłączu. Jeśli nie jesteś pewien - polecam kabel z konwerterem -
> na nim problemów z kolorem nie będzie."
>
> Nic nie ma o NV.

Cóż, jeśli wiedzę o sprzęcie chcesz czerpać z allegro...

Dawno nie miałem nVidii, ostatnio GF2Ti Leadteka.
Wszystkie poprzednie miały TV-out jako zwykłe wyjście zespolone Video
(chinch). Tu - oczywiście - nie było żadnych problemów, bo każdy TV
obsługuje taki sygnał. Ale jakość obrazu jest znacznie niższa, tzn.
gwałtownie spada z długością kabla. Na kablu 5m już było bardzo źle. Po
S-Video obraz można ciągnąć nawet na 20 m. Wspomniany tu konwerter, to
zwykły kondensator łączący chrominację i luminację, czyli degradujący ci
sygnał S-Video do Video.

Titanium, o którym wspominałem, miał identyczne wyjście jak ATI, z
którego można było wyprowadzić sygnał Video lub S-Video. W komplecie
przejściówka z dwoma wyjściami - S-Video i chinch - podłączasz czym
chcesz. I tutaj - jak najbardziej - pasuje wszystko to, co wyczytałeś o
ATI !. Ta karta jest tak samo "problematyczna", jak - wg. Ciebie - ATI.

Ułatwieniem jest jeszcze to, że w przypadku gdy TV nie obsługuje Ci
S-Video, możesz w sofcie od karty spowodować zespolenie chrominacji i
luminacji, i kablem S-Video przesyłać sygnał zespolony. Musisz tylko być
świadomy:
1. Jaki karta produkuje sygał
2. Jaki TV akceptuje sygnał
3. Połączyć takim kablem, żeby przesłał odpowiedni sygnał na odpowiednie
wejścia.
Pełna dowolność - i w ATI jest tak samo!

A co do aukcji - widziałem tam także środki na porost włosów, genialne
programy typujęce wyniki lotto z piekielną precyzją, programy
przyspieszające łącza internetowe i instrukcje "jak zostać milionerem".

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]