Panoramiczna matryca w laptopie

Autor: Pedro44 <pedro44_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 16:33:06 MET

Witam
Zamierzam kupić nowego laptopa, na razie jestem na etapie wstępnych oględzin
co w ogóle jest na rynku więc o żadne konkrety/modele pytać nie będę. Ale
waszą opinię na jeden temat chciałbym poznać. A mianowicie: masa laptopów, a
szczególnie te co lepsze, mają panoramiczną matryce 16:10 z rozdzielczością
1280x800. Przyznam że mam obawy co do takiego rozwiązania. Do filmów czy
gier - ok, ale mnie ten laptop będzie służył głównie do pracy biurowej (90%
czasu), netu, ew. skype'a i innych niezaawansowanych rozwiązań. Filmy
zdecydowanie wole oglądać na telewizorze, grać nie gram w ogóle. Czy taka
matryca sie w ogóle sprawdza przy czymkolwiek innym niż filmy? Nie ma na
przykład zniekształceń czcionek? ALbo oglądanych zdjęć? Przecież to są
zupełnie inne proporcje niż standardowe 1024x768 czyli 4:3. Jakie to ma
zalety a jakie wady w porówaniu z typowym wyświetlaczem? Używam laptopów od
lat chyba siedmiu, najpierw był to Thinkpad 600E, teraz HP nc6000, mam chęć
zmienić na coś nowego ale nie mam coś przekonania do tej panoramicznosci. Co
myślicie?