Re: Audigy 4 DTS Dolby BOX vs Audigy 4 BOX

Autor: Zeb Corpse <zebcorpse_at_interia.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 12:30:37 MET

"Daniel Chlodzinski" <dch@spam.precz> wrote in
news:dspe0d$npd$1@inews.gazeta.pl:

> Najnowsze soundblastery cyfrowo to wysylaja nie ruszany sygnal (pass
> on spdif).

Owszem, puszczaja tam wszystko - takze 5.1 czy 7.1 - i sa wzmacniacze (nie
"glosniczkowe") ktore to rozumieja.

> [...]
> ze jak ktos ma dobry ampli i chce miec dobry dzwiek 5.1 na nim,
> szczegolnie z gier, bo z filmow to wystarczy cyfrowe wyjscie
> z karty na plycie glownej, to zakup x-fi jest pomylka. Powinnie kupic
> karte ktora enkoduje dzwiek przestrzenny z gier i wysyla
> po digitalu do ampli. Crative moim zdanim specjalnie nie implementuje
> encodera DD w swoich kartach bo by ludzie nie kupowali
> ich dedykowanch do tych kart zestawow glosnikow. Troche to chamskie i
> ja sie osobiscie zawiodlem po kupnie audigy Audigy
> bo cos co mi oferowal soundstrom z nforca2 nie daje ani karta za 200

Owszem, o ile już ktos taki posiada wzmacniacz ktory ma tylko wejsce
cyfrowe i nic po analogu, to na x-fi tylko sobie filmow z DVD poslucha
(tylko ze fakty sie sprawdza przed kupnem danej karty...).

Ale generalnie to, imho, roznie bywa. Zaprzeganie DD do gier przy takiej
cenie i jakosci zestawow glosniczkow komputerowych, cenie wzmacniaczy DD
i cenie zwyklych "analogowych" wzmacniaczy 5.1, to sredni pomysl. Jak
ktos chce koniecznie DD i jednoczesnie uzywa wzmacniacza przy
komputerze, to najlepiej zrobi kupujac sobie wzmacniacz ktory ma wejscia
analogowe (i karta to w pelni wykorzysta) i cyfrowe (skoro ma inny sprzet
grajacy wysylajacy cos w DD) albo i taki ktory rozumie to, co sb cyfrowo
wysylaja (skoro koniecznie chce miec jeden kabelek...). Nie widze tutaj
monopolu a tylko przyjecie pewnych zalozen i rozwiazan (w tym nie
stosowania DD).

--
Zeb Corpse