Re: Gigabyte k8nsc939 i 4x512 RAM

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 09:51:11 MET

Dnia 2006-02-13 19:29, Użytkownik Daniel Chlodzinski napisał/a:
> Plyta pod a64 na nforce3 250Gb, pamieci ddr. Mialem 2x512 PC3200 TwinMossa,
> dokupilem takie sam zestaw, innaczej rozmieszczone naklejki ale oznacznia
> kosci identyczne.
> Wkladam calos i winxp nie wstaje, system dochodzi do ramki z
> dyskami/pamieciami i lista urzadzen oraz ich irq
> i wisi.
> Jakies pomysly ?

Ta, oprócz podnoszonych pomysłów z uszkodzonymi pamięciami lub gryzącymi
się kostkami pamięci proponuję sprawdzić, czy w BIOSie nie jest
wymuszane 1T. Jeżeli jest - ustawić na AUTO, jeżeli nie jest, no to nie
wiem...

> BTW jak na tej plycie wylaczyc dual channel ? Teraz mam wlaczone i za nic
> nie moge wylaczyc.

To jest płyta z socket 754 i procki na niej nie obsługują DualChannel.
Wątpię czy to daje się wyłączyć/włączyć na płycie, to akurat zależy od
kontrolera pamięci w procku no i oczywiście od obsadzenia gniazd pamięci
na płycie - muszą być obsadzone w odpowiednich gniazdach, aby
DualChannel się włączył, co jest oczywiście zjawiskiem wysoce pożądanym.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl