Re: Zawieszanie się nowej Toshiby

Autor: Darek F. <dfl_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 09:08:19 MET
Message-ID: <dss35m$7ke$1@news.onet.pl>

Blue screeny w Xp są najczęściej skutkiem problemów sprzętowych a więc tutaj
doszukiwałbym się błędów. Zainstaluj jakiś program diagnostyczny , może od
producenta, może bios ma fukcję testu. Sprawdź pamięci np. programem
memtest, ew. wymontuj dodatkowe kości i też sprawdź. Zawieszenie po pewnym
czasie sugeruje, że sprzęt może się przegrzewać. Zapewnij dobrą wentylację
pomieszczenia, moze uda ci sie znależć pomieszczenie klimatyzowane i po
ustawieniu niskiej temp. sprawdź zachowanie notebooka. Dodatkowo od razu
mozesz uruchomic prime95. jesli pojawia się bląd to na 99% przyczyną jest
sprzęt. Niepodpisane cyfrowo sterowniki tez mogą być problemem. Spróbuj ich
nie instalować. Wyłącz automatyczny rozruch po wystąpoieniu problemów
panel sterowania->system->uruchamianie itd. i zanotuj kody błędów a potem
poszukaj w googlu.

Użytkownik "JP" <szynowiec@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dsr3u7$eje$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Mam poważny problem z moim nowym notebookiem - Toshiba M70-160.
> (PSM71E-01600SPL) OS: Windows XP HE SP2
>
> Wszystkich którzy mogliby mi pomóc znaleźć przyczyne problemu bardzo
> prosze
> o pomoc bo nie ta sprawa mnie już dobija, a rozwiazania jak nie było, tak
> nie ma :-(
>
> ======== PROBLEM ========
> Komputer zawiesza się podczas pracy w systemie Windows XP HE w sposób
> uniemożliwiajacy jakąkolwiek reakcję oprócz "brutalnego" wyłączenia
> przyciskiem zasilania.
> W wiekszości przypadków nie prezentuje rzadnych błedów tylko nagle
> przestaje
> reagować na wszelki polecania - kursor myszy także "zamiera". W rzadziej
> wyświetla komunikaty o błędach na "niebieskim ekranie" np.:
>
> 1) BCCode: 4eBCP1:0000008F
> BCP2:0000C606
> BCP3:0000B746
> BCP4:00000000
> OS Ver:5_1_2600 SP:2_0
> Product 768_1
>
> 2) STOP: 0x000000D1 (0xF7486242, 0x00000007, 0x00000000, 0xF7486242)
> Rtlmcxp.sys
>
> 3) STOP: 0x0000007F (0xD,...)
> 4) STOP: 0x000000C5
> 5) STOP: 0x0000000A
>
> 6) DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
> STOP: 0x000000D1 (0x13, 0x5, 0x1, 0xF77AF7BF)
>
> Dodatkowe obserwacje:
> Komputer zawiesza się przeważnie po ok. 1 godz. od włączenia. Po twardym
> wyłaczeniu i właczeniu działa krócej do ok. 30 min., a potem znowu czas
> się
> skraca.
>
> W trybie awaryjnym działa bezzarzutu takze z obsługą sieci.
>
> Wszystkie sterowniki został zaktualizowane ze stron producenta. Jedynie
> sterownik karty dźwiękowej zgłaszał brak kompatybilności z Win XP podczas
> instalacji (REALTEK AC'97 A3.82; karta graf. ATI RADEON X700; 1GB RAM)
>
> Podczas pierwszego uruchamiania komutera i ustawianu systemu Windows XP -
> proces instalacji zawiesił się pod koniec i po przeresetowaniu
> poinformował
> o braku możliwości uruchomienia i konieczności preinstalowania. Zgodnie z
> instrukcją najpierw zainstalowałem dołącziny odtwarzacz multimedialny
> (Linux) i odtworzyłem system z DVD Recovery (dołaczona płyta z systemem i
> sterownikami).
>
> Usunąłem trialową wersję Norton AntiVirus (odinstalowałem), zainstalowałem
> AntiVira i kolejne programy, aż do zawieszenia się systemu. System
> zawiesza
> się po najdalej 2 godzinach (dłuższe niż 1 godz. czasy były osiągane przy
> słuchaniu muzyki).
>
> Czasami zdarzało się że z głośników wydobywał się dziwny pisk - który
> ustepował przy odinstalowaniu karty dźwiękowej i zainstalowaniu z
> nowopobranyc sterowników Realteka.
>
> ==============
> Jestem dosyć doświadczonym użytkownikiem laptopów i nigdy do tej pory nie
> spotkałem się z takim przypadkiem, więc bardzo bym prosił o udzielenie
> pomocy i wyjasnienie mi przyczyny takie zachowania sprzetu/systemu.
> Niechciałbym oddawać sprzetu do serwisu, gdyż zabezpieczenie danych i
> ponowna instalacja używanych programów i konfiguracja systemu jest bardzo
> uciążliwa.
>
> Liczę na szybką pomoc i pozdrawiam
>
> JP
>
>
Received on Tue Feb 14 09:10:09 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 14 Feb 2006 - 09:51:13 MET