Zawieszanie się nowej Toshiby

Autor: JP <szynowiec_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 14 Feb 2006 - 00:15:17 MET

Witam,

Mam poważny problem z moim nowym notebookiem - Toshiba M70-160.
(PSM71E-01600SPL) OS: Windows XP HE SP2

Wszystkich którzy mogliby mi pomóc znaleźć przyczyne problemu bardzo prosze
o pomoc bo nie ta sprawa mnie już dobija, a rozwiazania jak nie było, tak
nie ma :-(

======== PROBLEM ========
Komputer zawiesza się podczas pracy w systemie Windows XP HE w sposób
uniemożliwiajacy jakąkolwiek reakcję oprócz "brutalnego" wyłączenia
przyciskiem zasilania.
W wiekszości przypadków nie prezentuje rzadnych błedów tylko nagle przestaje
reagować na wszelki polecania - kursor myszy także "zamiera". W rzadziej
wyświetla komunikaty o błędach na "niebieskim ekranie" np.:

1) BCCode: 4eBCP1:0000008F
                        BCP2:0000C606
                        BCP3:0000B746
                        BCP4:00000000
OS Ver:5_1_2600 SP:2_0
Product 768_1

2) STOP: 0x000000D1 (0xF7486242, 0x00000007, 0x00000000, 0xF7486242)
Rtlmcxp.sys

3) STOP: 0x0000007F (0xD,...)
4) STOP: 0x000000C5
5) STOP: 0x0000000A

6) DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x000000D1 (0x13, 0x5, 0x1, 0xF77AF7BF)

Dodatkowe obserwacje:
Komputer zawiesza się przeważnie po ok. 1 godz. od włączenia. Po twardym
wyłaczeniu i właczeniu działa krócej do ok. 30 min., a potem znowu czas się
skraca.

W trybie awaryjnym działa bezzarzutu takze z obsługą sieci.

Wszystkie sterowniki został zaktualizowane ze stron producenta. Jedynie
sterownik karty dźwiękowej zgłaszał brak kompatybilności z Win XP podczas
instalacji (REALTEK AC'97 A3.82; karta graf. ATI RADEON X700; 1GB RAM)

Podczas pierwszego uruchamiania komutera i ustawianu systemu Windows XP -
proces instalacji zawiesił się pod koniec i po przeresetowaniu poinformował
o braku możliwości uruchomienia i konieczności preinstalowania. Zgodnie z
instrukcją najpierw zainstalowałem dołącziny odtwarzacz multimedialny
(Linux) i odtworzyłem system z DVD Recovery (dołaczona płyta z systemem i
sterownikami).

Usunąłem trialową wersję Norton AntiVirus (odinstalowałem), zainstalowałem
AntiVira i kolejne programy, aż do zawieszenia się systemu. System zawiesza
się po najdalej 2 godzinach (dłuższe niż 1 godz. czasy były osiągane przy
słuchaniu muzyki).

Czasami zdarzało się że z głośników wydobywał się dziwny pisk - który
ustepował przy odinstalowaniu karty dźwiękowej i zainstalowaniu z
nowopobranyc sterowników Realteka.

Jestem dosyć doświadczonym użytkownikiem laptopów i nigdy do tej pory nie
spotkałem się z takim przypadkiem, więc bardzo bym prosił o udzielenie
pomocy i wyjasnienie mi przyczyny takie zachowania sprzetu/systemu.
Niechciałbym oddawać sprzetu do serwisu, gdyż zabezpieczenie danych i
ponowna instalacja używanych programów i konfiguracja systemu jest bardzo
uciążliwa.

Liczę na szybką pomoc i pozdrawiam

JP