Odswierzanie ekranu i plynnosc ruchu w filmach

Autor: Jarek JARO G. <jarekgalecki_at_aim.com>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 22:27:20 MET

Witam!
Mam takie pytanie, ktore mi sie ostatnio narodzilo testujac wyzsze
czestotliwosci odswierzania monitora....
Jak wiadomo , lepiej sobie na monitorze (mowa o CRT) ustawic wyzsza
czestotliwosc odswierzania niz standardowe 60Hz . Nie chce poruszac tematu
dlaczego i kto na jakiej pracuje, tylko cos zupelnie innego. Ja ze wzgledu
na moje potrzeby wykorzystywania kompa do obrobki foto i grafiki uzywam 22"
monitora dosc dobrej firmy . Przy wysokiej rozdzielczosci mam ustawione 85Hz
(przy 100Hz nie ma roznicy) i obraz jest ostry i nie ma mowy o drganiach.
Czesto rowniez w przerwach pracy puszczam sobie filmy (dvix i DVD, itp.) I
tu moje pytanie : Czesc telewizorow wyzszej klasy PHILIPS (32" 100Hz) ma
bardzo fajna rzecz - Digital Natural Motion - chodzi o to ze praktycznie nie
ma szans zauwazyc "przeskoku" klatek , i jakikolwiek ruch na ekranie jest
niesamowicie plynny! Szczegolnie widoczne jest to przy poziomym scrollingu
np. przy przesuwaniu ekranu. Mialem mozliwosc zobaczenia tego samego filmu
(divx !! ) na takim TV jak i na tradycyjnym 100Hz TV. Roznica kolosalna! Czy
istnieje mozliwosc uzyskania podobnego efektu (oczywiscie do filmow) na PC z
wyzej ustawiona cz. odswiezania monitora stosujac jakis program , sterownik
?? Jak to wyglada od strony technicznej?

pozdrawiam JAREK