Re: Karta do gier czy do graficznej stacji roboczej ?

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 18:53:47 MET

Pszemol wrote:
> A te nowsze karty, powiedzmy ta Quadro FX 1400, to na jakim chipsecie jest?
> Która z kart GeForce jest do niej "siostrzana"?

NVIDIA nie chce się tym pochwalić :) Ale patrząc na parametry będzie to
albo 6600GT albo zwykły 6800.

> I czy jest wciąż możliwa przeróbka karty GeForce na Quadro ?

Tego nie wiem. Ale patrząc w specyfikację te nowe Quadro mają
masakryczne przetworniki DAC - nie sądzę aby któraś ze zwykłych GeForce
miała tak dobre.

> Tak, ma być Pentium D 2.80 (a może któryś z AMD ? Co o tym myślicie ?)

Pentium D to całkiem dobry wybór. Do niedawna to Intel praktycznie
zawsze zwyciężał w renderingu, dzisiaj za sprawą dwóch rdzeni u AMD
sprawa nie zawsze jest tak oczywista. Najlepiej przylukaj jakieś testy.
http://sprzet.pclab.pl/art15696-5.html
http://sprzet.pclab.pl/art17927-4.html

> Acha, widzę że ta karta Quadro FX 1400 pobiera sama 75W mocy... szok.

To nie jest jakiś wyczyn Quadro, zwykłe GeForce także tyle pobierają :)

> Jaki w takim razie zasilacz
> duży mam kupić z tą obudową aby wszystko to dobrze pracowało??? :-))

Rendering to czasochłonny proces, więc na pewno mocny i cichy :)

--