Wpływ procka na nagrywarkę - kto mi to wytłumaczy?

Autor: KoJot <antyspam_at_ab.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 09:30:36 MET

Hejka!

Mam płytę ECS K7VZA. Do niedawna z Duronem 850. Nagrywarka kombo LG
GCC-4521B. Na początku miałem ogromne problemy z nagrywaniem w tym
sensie, że praktycznie każda płyta miała błędy (nieraz wychodziły
dopiero przy sprawdzeniu na napędzie CD, to też była heca, bo w paru
przypadkach odczyt na kombo dawał "nieco" inne wyniki niż na zwykłym
napędzie CD). Nie pomogło upgrade'wanie firmware'u przez serwis. W
końcu znalazłem najnowszą wersję BIOSu do płyty i po aktualizacji już
tylko średnio co czwarta płyta miała jakiś błąd, nie zdarzyły się też
już nigdy hece, że napęd CD czyta inaczej niż kombo. Przy nagrywaniu
testowałem wszelkie prędkości, od 4x do 52x i w zasadzie może
najlepiej było przy 16x-24x ale i tak błędy się zdarzały. Przy
nagrywaniu wyłączałem wszelkie komunikatory, pocztę, byle tylko nic
nie przeszkadzało. Bufory na Nero nigdy nie spadały poniżej 80% (przy
prędkości 16x). Poza tym komputer bardzo stabilny, wymieniłem mu
zresztą w międzyczasie zasilacz na 400W i kondensatory bo spuchły -
żadnych problemów z pracą w Win98, WinXP czy linuxie. Tylko te
cholerne błędy w nagrywaniu...

A teraz najlepsze. 2 tygodnie temu zmieniłem procka na Athlona 2200XP
- i od tej pory nie mam żadnych problemów z nagrywaniem x52.

No i kto mi to wytłumaczy?

--
Pozdrowienia
KoJot