Re: Bady a gwaracja

Autor: Sebastian Bialy <heby_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 01:38:04 MET

Osadnik wrote:
>> smartctl -a /dev/hda | less
>> Obejrzeć log S.M.A.R.T.
> na SATa tez dziąła?

Jesli dysk obsługuje S.M.A.R.T. to typ interfejsu nie ma nic do rzeczy.
Natomiast w zależności od tego gdzie jest podpięty zamiast hda (primary
master IDE) może być hdb, hdc, hdd, hde, itd... wszystko jest w
komunikatach jądra, możesz je zobaczyć używając polecenia "dmesg |
less". Z less'a wychodzi się klawiszem "q".

> Płyta głowna jest na gwarancji - mogą mi nasikac bo cały komputer u nich
> jest na gwarancji.

Nie w tym rzecz: po prostu pokazując zalogowane błędy z których
ewidentnie wynika, że dysk miał kłopot z odczytem sektora - kończy się
próba spławiania w serwisie. Wiekszośc sewisantów zatyka na miejscu.
Miałem do tej pory tylko raz do czynienia z mistrzem, dla którego ta
kartka to "stek bzdur, a linux i tak jest do dupy" :) Reszta grzeczna
była po zobaczeniu wydruku, choć wcześniej podskakiwali.