Re: Po czym poznac, ze system jest legalny?

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 11:47:56 MET

maciek wrote:
> chce sobie kupic system operacyjny, konkretnie WinXP albo W2k, ale nie
> wiem po czym poznac, ze dane cos jest legalne.
> Mowie oczywiscie o kupowaniu z drugiej reki, na przyklad przez aukcje
> internetowa. Tam ceny sa o polowe tansze (a nawet jeszcze tansze) niz w
> sklepie, ale nie wiem co musze miec, zeby naprawde miec legalny system:
> hologram, plytke, instrukcje itp, itd.?

http://www.bsa.org/poland/upload/BSA-Polish-Licensing-Guide.pdf

- oryginalne nośniki (CD ROM lub dyskietki)
- dokument licencyjny, często zwany Umową Licencyjną Użytkownika
Końcowego (EULA)
- certyfikat autentyczności
- podręczniki użytkownika
- wydrukowane kopie wszelkich umów licencyjnych zawartych przez Internet.

Ogólnie to polecam cały dokument poczytać, przystępnie napisany. Warto
też zajrzeć generalnie na ich stronę: http://www.bsa.org/poland/

--