Re: Czy można zainstalować procesor z rdzeniem Prescoot do płyty ...

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 01:58:56 MET

Użytkownik "Tomek Banach" <tbanan_bez_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dsgkf5$44f$1@news.onet.pl...

> poszukaj na stronach producenta - moze znajdziesz odpowiedz.

Napewno znajdzie pod warunkiem że producent jeszcze istnieje

> Ja ostanio tez szukalem takiej samej informacji ale niestety strona
> producenta mojej plyty jest malo konkretna pod tym wzgledem

Jest bardzo konkretna. Chodzi o tego Celerona D ?

> a producent
> na maila reaguje tlyko tym zebym sprawdzil na tej liscie.

I słusznie. Do supportu piszesz w razie poważniejszych problemów nie
opisanych na stronie internetowej producenta.

> A niestety
> porownujac lista gigabyte i liste dostepna na stronach intela zauwazylem
> ze nie sa zgodne.

To oczywiste. Decydujące jest w takim przypadku zdanie producenta płyty.
Intel ogłasza listę obsługowanych przez dany chipset procesorów, ale
producent płyty może ją zawęzić lub (nieoficjanie) rozszerzyć.

> Probowalem poszukac informacji w sieci i wynikalo z nich ze to zalezy od
> plyty i nic wiecej nie udalo mi sie wygrzebac. Moze za plytko szukalem.

Strata czasu i internetu :)

> Na grupie zadalem to pytanie i odpowiedz byla taka ze jezeli obsluguje
> jednego prescota to obsluzy wszyskie ew bez HT.

Popatrz na "CPU Support List" dla innych płyt GB. Jeśli twoja płyta nie
obsługuje Celków D to żadna inna płyta GB też ich nie obsługuje, co jest
raczej mało prawdopodobne :)

> Narazie troche szkoda mi
> 300zl by sprawdzac taka teorie

Idziesz do sklepu, mówisz że sprawa wygląda tak, a tak i pytasz czy można
zwrócić procsor w razie problemów. Facet pyta się co to za płyta, sam
sprawdza na stronie GB, dochodzi do (oczywistego) wniosku że CPU działać
będzie. Więc raczej pójdzie na taki układ (ewentualny zwrot CPU), minimalna
"szansa" że z nim wrócisz. A jeśli nadal mają jakieś dziewicze opory, to
pytasz o możliwość (za ewentualną dopłatą paru zeta) przyjścia z kompem i
niech oni sprawdzą czy działa.
Jeśli dalej nic to idź do innego sklepu. Oczwiście przychodzisz do sklepu
krótko po otwarciu lub godzinę przd zamknięciem, kiedy nie ma ruchu i
sprzedawcy się "nudzą".