Re: POMOCY !!! Zniknęła partycja D

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 11 Feb 2006 - 13:35:10 MET

Użytkownik "Mariusz" <antyspam@zly.adres.com> napisał w wiadomości
news:i71hu15e34otaslqjeps9d9kee63cr48fb@4ax.com...
> Witam
>
> Mam problem z dyskiem w pracy. Otóż kolega przez nieuwagę usunął mi
> partycję D, na której miałem cenne dane.
> Dysk 40 GB poszielony na dwie partycje (pierwsza to bodajże 10 GB).
> Złapałem wirusa Spy Sheriff i po próbach usunięcia postanowiłem dla
> pewności sformatować dysk.
> Sformatowałem partycję C:\.
> Na dysku D:\ nie ruszałem nic, były tam dane, które czekały do
> archiwizacji na cd.
> Następnie miałem przywrócić cały system (patycję C:\) z obrazu
> partycji C:\ za pomocą programu Norton Ghost (co robiłem już
> [...]

Kolega po części ma rację. Wgranie obrazu pierwszej partycji na dysk
przywróci prawidłową pierwszą partycję. Potem wystarczy tylko odtworzyć
poprzedni układ partycji w tabeli partycji np. przy pomocy
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples albo ręcznie (nie
jestem pewien, czy ten Ghost którego użyłeś domyślnie przywraca starą
tabelę partycji, zakładam że nie). Po tym wszystkim Twoja zagubiona
partycja pojawi się w całości i nieuszkodzona - O ILE wykonana wcześniej
instalacja programów i w ogóle uruchamianie Windows nie nadpisało jej
obszaru. Być może uszkodzenia będą niewielkie i wystarczy wykonanie
chkdsk, ale może być i tak że pozostanie Ci jedynie odzyskiwanie danych.
Niezbyt skuteczne, co od razu zaznaczam.

Reasumując: przywrócenie poprzedniego układu partycji może tylko pomóc w
tej całej sytuacji, a na pewno nie zaszkodzi; może też znacznie
zwiększyć szanse na późniejsze odzyskanie danych przy pomocy np.
darmowego PC Inspector File Recovery http://www.convar.de .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/