Re: BIOS nie wykrywa dysku - problem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 11 Feb 2006 - 12:57:29 MET

Użytkownik "******************" <orinoco@host.sk> napisał w
wiadomości news:11h6bg4xhi6c9.qg3fuy403mq9.dlg@40tude.net...
> Witam,
>
> W serwerze (debianowym) posiadam płytę Soyo SY-5VD. Zawiera ona
> według mnie najnowszy BIOS: "Award Modular BIOS v4.51 PG 1984-98",
> na dole ekranu pisze: "11/19/1998-i430VX-ITE868-2A59GS2GC-00", w
> samym ekranie setupa pisze: "2A59GS2G", a podczas uruchamiania się
> na kolorowo pisze: "VD-1BA1".
>
> Dotychczas w serwerze miałem dysk IBM 20 GB i nie było z nim żadnyh
> problemów. Obecnie postanowiłem wymienić dysk na większy: Seagate
> Barracuda 7200.9 80 GB. No i zaczęły się problemy: BIOS podczas
> [...]

[...]

Może wystarczy wyłączyć LBA w BIOS-ie - dysk powinien był zostać
rozpoznany jako CHS z pojemnością 8 GB. Jeśli pliki bootloadera oraz sam
kernel leżą w obszarze adresowalnym przez BIOS, to wszystko powinno
działać poprawnie. Teoretycznie możesz też całkiem wyłączyć
rozpoznawanie tego dysku w BIOS-ie i bootować Linuksa z innego nośnika,
np. z płytki CD na której będzie sam GRUB - tyle że nie jestem pewien,
czy uzyskuje on dostęp do dysków via BIOS czy też bezpośrednio.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/