Re: Notebook -> karta wi-fi

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Sat 11 Feb 2006 - 12:15:30 MET

Ireneusz wrote:
> mam karte na PCMCIA - Travel Card WI-FI 11G WF3120
> i napewno lepsza jest od Zintegrowanej w laptopie

Na pewno nie. Ewentualnie ta notebookowa jest zwalona.

Żadna karta na PCMCIA nie będzie miała lepszego zasięgu od wbudowanej,
chociażby z racji anteny która jak napisał Rafał - jest lepiej
rozmieszczona. W przypadku PCMCIA jest upakowana w małym plastikowym
pojemniku, w przypadku wbudowanych - antena rozmieszczona jest
najczęściej wokół matrycy wyświetlacza tworząc tym samym duży prostokąt.

Oragnoleptycznie mogę napisać, że testowałem wbudowane vs. PCMCIA (US
Robotics, D-link) i w przypadku kilku AP na skraju ich zasięgu integra
spokojnie pomykała, a pciamciowe nie wiedziały co maja robić :)

--