Re: Upgrade sprzętu

Autor: Maxiuca <maxiuca_at_poczta.fm>
Data: Fri 10 Feb 2006 - 13:46:32 MET

Marcin Kocur <marcinkocur@op.pl.wytnij> napisał(a):
> Dzięki, bardzo konkretna odpowiedź :-). Przesłałbym piwo, ale przez neta
> nie idzie ;)

No problemo.

> Tak też pewnie zrobię. Chociaż moje 768 to już o dużo za dużo.

Zależy co robisz. Na Linuxa niby za dużo, ale z tego co wiem, to linux też
dużo ramu lubi i całkiem zasobożerny się robi, więc 1 GB na pewno mu nie
zaszkodzi.

> Może... tylko czy będę miał dziury wszystkie wyjścia? Chyba tak, ale
> zawsze lepiej spytać.

Dziury będziesz miał na przykręcenie płyty (standard ATX), a z nową
dostaniesz zaślepkę w której będą dziury na wszystkie złącza. I wszystko
będzie ok :)

> Dobra, policzę, wymienię. Dlatego zastanawiam się, czy od razu nie kupić
> z obudową.

Z obudową nie kupisz dobrego zasilacza, bo niestety do obudów dołączają
gówniane Megabajty i Codegeny. Dobry zasilacz kupisz za 140-160 zł. Wartość
realna Megabajta lub Codegena to jakieś 20-25 zł. Dlatego obudowy z
"zasilaczem" kosztują 110-140 zł. Jak Ci obudowa nie przeszkadza, to po co
zmieniać?

> Ja do tego miałem jeszcze modem (Dialup) i kartę DVB. Na dodatek
> chodziły oba dyski i napędy (bo normalnie chodzi tylko 1 dysk).
> Działało. Ale dobra, wymieni się Megabajta przy okazji :)

Nie wątpie że działało. Ale nowy sprzęt po pierwsze będzie więcej żarł
(zwłaszcza że chcesz jeszcze jeden dysk dołożyć) a dwa to będzie potrzebował
lepszego jakościowo prądu.

> I teraz piszesz z Qtloka? ;)

Chodzi o to że z OE? Tak, czemu nie? Przyzwyczaiłem się, OE Powertool robi z
niego "normalny czytnik". Moje emaile zajmują już 1,29 GB i wszystko działa,
więc nie widzę powodów żeby go zmieniać. Zajmuje się głównie obróbką video,
więc Linux odpada do tych zastosować.

--
Pozdro,
Maxiu