Re: Karty dźwiękowe-jaka moc?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 16:08:04 MET

In news:4cb9.00000177.43eb557e@newsgate.onet.pl,
Użytkownik <pan_jan@op.pl> typed:

> Powyższe pytania dotyczą kart na pci.

Prosta odpowiedz brzmi: Nie.

Producenci zazwyczaj nie podaja mocy wzmacniacza.
A to z tego prostego powodu, ze na zdecydowanej wiekszosci
kart po prostu go nie ma. Na reszcie zas znajduje sie
malenki wzmacniaczyk operacyjny sluzacy do napedzania
sluchawek. Moc zazwyczaj nie przekacza 1W.

Jest to spowodowane tyme, ze:

a) rezygnujac ze wzmacniacza obiza sie koszty produkcji
   a wiekszosci ludzi on nie potrzebny, gdyz albo kupija
   aktywne glosniki albo podpinaja sie pod rozmaite "kina
   domowe" posiadajace wlasny wzmacniacz.

b) wzmacniacz na takiej karcie powodowal zazwyczaj
   gwaltowny spadek jakosci dzwieku

> Głosniki ,które miałem podpięte do mb były pasywne,
> solidne ,kilkunastowatowe , dwudrożne.

Hm... No coz... Ostatnia kartaze wzmacniaczem karta jaka
widzialem to byl jakis Zoltrix na ISA. Jesli napedzales
kilkunastowatowe glosniki z plyty glownej jedynie, to...
hm... no prawde mowiac dziwie sie, ze uklad Audio zniosl
takie traktowanie i nie pozegnal sie z zyciem.

Pozdrawiam,
Vituniu.