Re: Print Server

Autor: g e y b <geyb_at_polbox.com>
Data: Wed 08 Feb 2006 - 21:56:34 MET

> 192.168.0.1 ???

No nie, to byłoby zbyt proste. Zacząłem od przeszukania sieci
192.168.0.[0-255]. 192.168.1.[0-255], 10.0.0.[0-255]. Wśród innych
adresów nie szukałem. Najlepiej byłoby jednak uruchomić narzędzie
konfiguracyjne, które komunikuje się z printserwerem na niższej warstwie
niż TCP - w takim programie można określić własny adres IP, pod którym
printserver będzie widoczny w sieci. Wyczytałem w sieci, że posiadany
przeze mnie model wspiera protokół TCP/IP, co mi akurat najbardziej
odpowiada.

g.

p.s.
gwoli ścisłości - na czas testów printserver podłączyłem do peceta
bezpośrednio do karty sieciowej kablem krosowanym m.in. po to, by
przypadkowo nie pokrywały się adresy IP w sieci.