Re: zawieszanie

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 15:35:05 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał:

> Ale Ty wspomniałeś o programowym rozwiązaniu problemu:

BIOS czy inszy firmware to też program. Nie miałem na myśli programu
pracującego pod kontrolą SO.

> Na takim poziomie jest to niemożliwe. Nowoczesne systemy
> operacyjne w ogóle nie pozwalają działać procedurom BIOSu,
> a sprzęt sam nie określi, czy system działa, czy nie.
> Jakiekolwiek takie względnie pewne rozwiązanie musi być
> wspomagane sterownikiem lub aplikacją działającymi na
> poziomie systemu operacyjnego.

Ano właśnie...
Czyli już nie tylko śmiem wątpić, ale nawet nabrałem niejakiej pewności:
"płyty główne które robią reset jeśli stwierdzą że
system operacyjny jest zawieszony" (cytat z pytania)
nie istnieją w segmencie komputerów osobistych "zgodnych z IBM PC".
Standard przemysłowy na razie zostawiam w spokoju.

JoteR