Re: zawieszanie

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 14:35:05 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał:

> Ja odpisywałem na Twój pomysł o watchdogu programowym.

To nie mój pomysł. Pytanie było o "płytę, która robi reset po wykryciu
zawieszenia systemu operacyjnego". Prosty watchdog sprzętowy odpada (chyba
że wspomagany przez SO, tak jak opisałeś), a watchdog programowy musiałby
być zawarty gdzieś w firmware płyty, jako procedura BIOS-a czy coś w tym
stylu. Bo proces systemowy (Windy czy Linucha) nie należy do zbioru "płyta
robiąca reset". I ja wyraziłem wątpliwość, czy taka procedura, nadzorująca
niejako "z zewnątrz" SO i potrafiąca w miarę jednoznacznie zdetekować jego
zwis a nie np. chwilową czkawkę, zmieściłaby się w rozsądnych wymiarach.

> Nigdzie nie pisałeś, że watchdog programowy miałby być w BIOSie :)

Lub okolicach, nie znam się zbyt dobrze na przestrzeniach adresowych i
przerwaniach BIOS-a, w każdym razie "na płycie". Tak wynika z pytania. A
system nadzorujący sam siebie, czy się nie powiesił... na Windzie by to się
raczej nie sprawdziło ;-)

JoteR