Czy Intel 2100 MiniPCI jest faktycznie minipci i wyjmowalny na platformie centrino ?

Autor: Sebastian Bialy <heby_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 08:57:09 MET

Witam!

Posiadam laptopa z centrino. Konkretnie Fujitsu-Siemens E4010.

Ma jedną wadę: karta WiFi ma tylko 11MBit. Chciałbym to nieco poprawić.
Mogę kupić kartę PCMCIA ale zastanawia mnie wymiana wbudowanej.

KOnkretnie wbudowana zgłasza się jako "Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100
Mini PCI Adapter". Sugeruje mi to, że to faktycznie karta na miniPCI.
Oczywiście laptopa obejrzałem i nie ma nigdzie miejsca, skąd można by ją
dostrzec w środku, a gnizada minipci oficjalnie nie ma.

Więc teraz pytanie: Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć, czy fakt zgłaszania
się tej karty jako minipci oznacza, że jest ona faktycznie zamontowana w
środku jako osobna karta ? Jeśli tak, dałbym rade ją wymontować.
Niestety pracy jest sporo i nie chce zaczynać jeśli okazałoby się, że ta
karta zgłasza się jako MiniPCI nawet jeśli jest zintegrowana z płytą.

Więc pytanie jest proste: czy "MiniPCI" oznacza, ze jest takowe złącze w
komputerze (nawet ukryte).