Re: GeF6600 a 6600gt

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 02:51:36 MET
Message-ID: <ds6a35$4qv$1@atena.e-wro.net>

Użytkownik "PhoeniX" <fenio@autograf.pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> napisał w
wiadomości news:ds66rg$q7s$1@news.onet.pl...
> maX <aver@interia.pl> napisał:
>> A są takie w których nie ma (z tych popularniejszych) ?
>
> W nowych grach przeważnie sa.
>

I będą w przyszłych (właśnie m.in. z tego powodu). A w starszych to nie
problem.

>
> Jeśli ktoś ma mocną grafike i te 128MB przestaje wystarczać to zapewne gra
> na wysokich ustawieniach jakości / rozdzielczości. Jeśli ilość pamięci na
> karcie przestanie wystarczać to spadek wydajności będzie _bardzo_ wyraźny
> i będzie odpowiadał mniej więcej różnicy między transferem do pamięci na
> karcie a tym do pamięci ram przez AGP czy PCI-E.
>
>

A to już trzebaby sprawdzić empirycznie jak bardzo spadek wydajności zależy
od danego trybu AGP/PCI-Ex. Ale - bodźmy szczerzy - można sobie wyobrazić
grę która będzie chodzić z 60fps na GF6600 256MB i 10 fps na takim samym
6600 tyle że 128MB; tyle że zanim "wąskim gardłem" stanie się ilość pamięci
na karcie to znacznie prędzej wąskim gardłem stanie się fillrate karty lub
wydajność shaderów. I cóż nam wtedy po tym że karcie 256 MB starczyłoby
pamięci nawet na te 60fps skoro wydajność innych elementów spowoduje spadek
do 5fps, czyli na obu 6600-kach będzie (w efekcie) te same 5fps
A nawet jeśli to - jak napisłałem - suwak "Texture Quality" o jeden w lewo i
po kłopocie (od razu spada zapotrzebowanie gry na tekstury)

> ps. Pomyliłeś MB/s z GB/s :->
>

Faktycznie :) Dzięki. Ale chyba wszyscy zainteresowani wiedzą o co chodzi.
Received on Mon Feb 6 02:55:08 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 06 Feb 2006 - 03:51:04 MET