Re: Padła płyta główna!? Co jeszcze jestem w sta nie zrobić!?

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Sun 05 Feb 2006 - 22:54:31 MET

Hej

PCChipsy są kompletnie nieobliczalne więc nie wiem czy coś to da. Ale z M726
męczyłem się wiele lat :) i spróbuję pomóc (niestety było to dawno i już tak
nie wszysko dokladnie pamiętam, sorry)
1) Takie objawy jak opisales mogą swiadczyc o problemie z BIOSem, np.
wgranym niewlasciwym (oczywiscie moze to też być calkiem inna awaria). Ta
plyta ma o ile pamiętam bios AMI. Z AMI jest taka sztuczka że jeśli wgrać na
dyskietkę taki bios (plik z rozszerzeniem .rom o ile dobrze pamiętam) i przy
uruchamianiu systemu z taką dyskietką w stacji przytrzymać wciśnięty... no
własnie nie pamietam który przycisk, DELETE chyba, musisz poszukac gdzieś
tego - to system uruchamiając się automatycznie wgra BIOS z dyskietki.
Oczywiscie nie zawsze to dziala ale spróbować możesz.
2) M726 ma kilka wersji (co najmnej 2-3) z niezgodnymi wzajemnie biosami,
więc przed powyższą operacją upewnij się że na pewno masz do wgrania bios
odpowiedni do tej płyty, konkretnie takiej wersji jak twoja.
3) Tu jest strona PCChips lottery
http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/ kopalnia wiedzy o
PCChipsach wszelkich, a także forum dyskusyjne, gdzie prawie wszystkie
typowe problemy tych płyt były omawiane.

Z pozdrowieniami dla wszystkich męczenników PCChipsa
Speedy