Re: Jaki firewall

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 05 Feb 2006 - 22:41:34 MET

"gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> wrote in message
news:ds5r5o$5td$1@atlantis.news.tpi.pl...
> dolacze sie do pytania
> w routerze mam wbudowany firewall - jak sie domyslam jest to firewall
> "sprzetowy" wlasnie
> jesli to mozliwe prosze o dwa slowa na temat tego czym sie ow sprzetowy
> rozni od programowego ?

sprzetowym po prostu blokuje sie okreslone porty - np ftp to port 21 i
blokujac na fw sprzetowym port 21 blokujemy ftp.
w routerach softwareowych zainstalownych na komputerze na ktorym pracujemy
blokujemy porty i konkretne aplikacje - tzn mozemy zezwolic konkretnym
aplikacjom korzystanie z konkretnych zasobow - firewall sprzetowy nie ma
pojecia o aplikacjach - widzi tylko ruch sieciowy - pakietow, firewall
programowy wie ktora aplikacja chce sie korzystac z okreslonego zasobu, poza
tym sprawdz zazwyczja jej sygnature, wie czy byla modyfikowana - dzieki temu
mozna np zauwazyc doklejenie sie wirusa do aplikacji itd.