Re: Asus A8N-SLI Deluxe - dwa Raidy ???

Autor: tagor <tagorWyWalt0_at_gazeta.pl.invalid>
Data: Sun 05 Feb 2006 - 13:17:58 MET

Dnia Sat, 4 Feb 2006 12:15:53 +0100, stoker napisał(a):

> mam pytanko o raidy zaimplementowane w plytach asus a8n
> - chcialbym zapytac czy robi jakas roznice w sensie osiagow
> z ktorego z tych raidow skorzystam ?

Na kilku forach znalazłem informację, że "gdzieś mówili" o przewadze NvRAID
dad Siliconem. Niestety ni eudało mi się znaleźć źródła.

> drugie pytanko nawet wazniejsze niz pierwsze - czy jest
> akceptowalne podpiecie pod raid dwoch dyskow roznej
> wielkosci ? obecnie mam dysk 200 mb samsung sata-II
> i chce kupic drugi taki sam bo sa ciche i niezle ale jak
> zobaczylem ceny to mysle, ze moge kupic 250 mb ...
> tylko pytanie jak to bedzie chodzilo w raid - jeden dysk
> 200 a drugi 250 - chce zeby to byl tryb taki jak by to byl
> jeden fizyczny dysk ...

Zazwyczaj tak to wygląda, RAID0 (stripping) jak i RAID1 (mirror), że widać
jeden dysk. Tylko czy ma być
0) szybszy, mniej bezpieczny u tak duży jak suma dwóch podpiętych,
1) wolniejszy, bezpieczny, wielkości tego mniejszego?

AFAIR powinny być tej samej wielkości, w obu przypadkach. Gdy będą się
różnić wielkością, różnica nie będzie wykorzystana.

--
tagor