Re: Co w moim systemie jest waskim gardlem

Autor: Tomek Banach <tbanan_bez__at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 04 Feb 2006 - 14:42:10 MET

botanix wrote:
> Niezbyt sensowna ta podpowiedź.Tomek Banach pytał co jest wąskim
> gardłem w jego konfiguracji podczas grania w gry, a jak wiadomo
> wszystko co intela jest wąskim gardłem w grach w porównaniu do AMD,
> chociażby patrząc na stosunek wydajność-cena..Lepiej sprzedaj płyte z
> prockiem, kup coś z AMD i będzie OK.Tanio i dobrze będzie kupić coś
> na nforce2 np. Abit Nf7-sl i do tego durona 1,8GHz, jeśli masz więcej
> kaski to zainwestuj w coś na socket 754 albo 939 ( to już wiąże się
> często z wymianą karty graficznej).> PS.Powiedz ile chciałbyś
poświęcić kaski na upgrade to coś wymyślimy i
> podpowiemy.

Dzięki za wyczerpujacą wiadomość. Po niej przeszukalem troche w sieci i
zrobilem rozeznanie w AMD. Jakis czas temu kupilem radiator ninja scythe
(na tym celeronie moze on pracowac bez wiatraka) i on nie pasuje do
podstawek A, w związku z tym musilabym zrezygnowac z ciszy ktora ma u
mnie bardzo wysoki priorytet. Czyli musilabym kupowac cos na 754.

Taka ciekakowskta sprawdzalem wydzielanie ciepla p4 w watach. Moj
celeron to niezly kaloryfer w przypadku northwooda dopiero 2.53 bedzie
sie grzal podobnie. Prescoty odpadaja :)

Generalnie wydac chce jak najmniej - nie mam ambicji na najnowsze gry
tylko chce jedna stara przyspieszyc.

Tak na szybko popatrzylem na ceny i sempron plus plyta glowna ze min
550zl. Ze sprzedazy obcenych czesci moge uzyskac sadze jakies 200zl.
Czyli koszt wymiany 350 zl. Natomiast przejscie na P4 w okolicach 2.54
zaplace ponizej 200zl. Mysle ze teraz jeszcze dokonam tego skoku na p4 i
dopiero nastepne rozbudowy beda polegaly na pozegnaiu sie z intelem.

Jedyny minus ze musilabym kupowac uzywany procesor na allegro i tego sie
troche obawiam. Niestety na gieldzie warszawskiej nie ma praktycznie
uzywanych P4 w okolichch 2.4. Sprzedawcy mowia ze to jeszcze dobry
sprzet i ludzie nie dokonuja wymian.

> Reszta podzespołów może zostać.A
> tą grafę to podkręcasz?Jeśli nie to zrób to bo Radeonki 9550 da się
> dość mocno wykręcić( masz na dodatek GIGABYTE, które kręcą się
> bardzo dobrze - osobiście wykręciłem bez problemu na standardowym
> chłodzeniu GPU z 250MHz do 425MHz i pamięć z 200MHz(400MHz) na
> 275MHz(550MHz) ) co na pewno zwiększy ci ilość FPS w grach.

Ze wgledu na stosunowo slaba wentylacje w moim komputerze balem sie
troche podkreac karte. Ale chyba sprobuje nieco ja podkrecic i jak to
nie pomoze to poszukam szybszego procesora.

--
Pozdrawiam Tomek