Re: Upgrade laptopa ?

Autor: Ireneusz <irek6311wytnij_at_nospam.op.pl>
Data: Sat 04 Feb 2006 - 12:44:32 MET

 Mam laptopa HP xe4100 z procesorem Mobile Celeron 1.13 GHz,
 szyna 133MHz, oznaczenie kodowe SL642 na podstawce
 microFCPGA 478. Platforma to Via Twister-T + VT8231.
 Laptop to namiastka PC domowego i niestety musisz sie z tym pogodzic ,

 Domowe mam dwa, a laptop jest służbowy :)
 Ale czasem na wyjeździe mam do dyspozycji tylko jego...

 wszelkie modyfikacje sa bardzo kosztowne ,
 w twoim wypadku pelne Pentium M moze troche wzmocnic Laptopa ...

 Tylko że zostaje kwestia zgodności podstawki, chipsetu,
 FSB, napięć etc. i tego właśnie nie jestem pewien.
 Może poszłoby PIII M SL637 1.26MHz, ale pewności nie mam.

 kosci RAM ... 2 x 512 ... tu modernizacja tansza ...

 W tej chwili jest 128 + 512, ale ponieważ to jest SDRAM 133
 to wątpię, żeby zysk był znaczący. System jest odchudzony
 z wszelkich niepotrzebnych rezydentów i usług, ale
 przepustowości pamięci już nie zwiększę...

 i przyspieszy Laptopa > jesli duzo ogladasz filmy moze

 Zewnętrzna karta ? No, to może coś pomóc. W tej chwili dźwięk
 jest z jakiejś integry VIA. Dzięki za sugestie.

jesli to sluzbowy laptop to Karta dzwiekowa na PCMCIA lub USB
a pamieci to w kolejnosci 512+ 128 powinny byc ...

Pozdrawiam Ireneusz