Re: Turion vs Celeron

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 09:39:37 MET

Dnia 2006-02-02 08:47:49, encja *mpx* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Architektura Netburst nie nadaje się do zadań developerskich. Głównie z
> powodu za długiego potoku i dużych czasów dostępu do cache i pamięci.

Nie do końca się zgodzę...
To właśnie lepsza współpraca z RAMem długo trzymała układy Intela (z P4
włącznie) "na topie". Dopiero zintegrowanie kontrolera RAM z procesorami
AMD zmieniło tą sytuację.

A co do dostępu do cache- Sandra pokazała, że Celek jest 2x szybszy.
Oczywiście tylko dla bloków do 128 KB.

Myślę, że tu jest sedno sprawy - większy cache Turiona i lepsza
współpraca Z RAM

Co do długości potoków- nie chce mi się sprawdzać, ale IIRC P4 ma ok. 20
etapowy potok, Turion chyba podobnie .

> http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/prescott-tests_13.html

To porównanie procesorów z tej samej półki - Celerona tam nie
uświadczysz...

Powtarzam - nie jestem zaskoczony wygraną Turiona, tylko *rozmiarem* tej
wygranej. Kilkukrotnie krótszym czasem kompilacji

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]