Re: radeon 9600 + biostar = przewaznie no boot

Autor: Mancer <mancer.SorryUsunTo._at_o2.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 03:23:20 MET

"news.tpi.pl" <brak_maila@nie.ma> wrote in message

> opcja driving value nic mi nie mowi wiec nie ruszalem

To jest siła sygnału AGP. Podobno ręczne ustawienie *czasem* rozwiązuje
problemy stabilności, lub podobne do Twojego.

> rozwazam to jako ostatnia mozliwosc
> z natury nie ingeruje w sprzet az tak

Nie wiem czy przy modzie 9550@9600 stosuje się jeszcze jakieś "myki".
Ale jeśli to tylko bios, to sprawa prosta jak z upgrade biosu płyty
głównej. Ew. dobrze mieć pod ręką starą kartę graficzną na PCI. Jak
coś nie wypali, to da się odkręcić ;-)

Czasem przy nie oryginalnym mogą dziać się dziwne cuda.
Swego czasu przerabiałem biosem 5900xt na Ultre i dodałem jej dość
ekstremalne chłodzenie. Działała dobrze kilka dni. Potem wystąpiły
objawy uszkodzenia pamięci. Nawet mocne zmniejszenie taktowania
(do fabrycznych i poniżej) nie przyniosło poprawy. Wgrałem bios
od 5900xt (ale akurat pod ręką miałem od karty innej firmy) i
również nie pomogło. W końcu kartę odłożyłem na półkę jako uwaloną.
Po ponad pół roku postanowiłem jeszcze się pobawić. Wgrałem
oryginalny bios... i nawet z ostro podkręconym taktowaniem zaczęła
śmigać jak należy.

--
     Wojciech "Mancer" Przbysz
GG: 8994200 mail: mancer at o2.pl