Re: Płyta główna ATX z VGA

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 02:03:26 MET

Bernard napisał(a):
> Super. Karta 1 Gb/wymaga transmisji rzędu 120 MB/s. PCI przy 33 MHz daje
> praktycznie około 70 MB/s, czyli nie wyrabia się z obsługą jednej karty.
> Po co cztery karty pracujące na 1/6 możliwości każda zamiast jednej
> karty pracującej na 60% możliwości i switcha? Te 4 karty równie dobrze
> mogły być 100 Mb/s.
nie wiem jak ty to liczysz, wg specyfikacji najwolniejsze pci 2.0
pracujace przy 33MHz, przy 32bitach osiaga maks 133MB/s.
Ja teraz uzyskuje na 3 kartach rownoczesnie transfery na poziomie
30~40MB/s - wiec napewno z 3 - 4x wiecej niz bym z kart 10/100
wyciagnal, i pci 'zapchane' wcale nie jest. W dodatku karty przy 1Gb
uzywaja 'Jumbo-frames' generujac duzo mniej przerwan niz przy takim
samym transferze karty 10/100.