Re: Bady a LowLevelFormat

Autor: Kffiatek <kffiatek.no_spam_at_op.pl>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 23:56:35 MET

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
news:drr2or$8tv$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Mam dysk z Badsectroami i czy jak przejade lkowlevelem to dysk nadal
> bedzie wskazywal bady? poniewaz chce wyczyścić dysk i sprzedac go na
> allegro. jak dysk z badami.

Napisałeś jak PoKeMOn (żeby już brzydkich słów nie używać). Na polskie (po 7
przeczytaniu skapowałem):
"Chcę nieodwracalnie usunąć swoje dane z uszkodzonego dysku jednocześnie
pozostawiając "bad sectory", żeby móc sprzedać dysk na Allegro jako
uszkodzony. Czy "low-level format" to dobre wyjście?"

Odpowiedź: Nawet formatowanie niskiego poziomu nie usuwa nieodwracalnie
danych... można je odczytać choć nie jest to proste.
Lepsze i szybsze efekty uzyskasz dzięki specjalnemu oprogramowaniu do
nieodwracalnego usuwania danych (np. Wymazywanie informacji z pakietu
Nortona).
"Bad sectory" mogą zostać usunięte przy niskopoziomowym formatowaniu o ile
jest jeszcze miejsce na dysku, w które można je relokować.
Możliwe, że błędy są wynikiem złego namagnesowania dysku (a nie fizycznego
uszkodzenia powierzchni) i wtedy pomoże HHD Regenerator (przynajmniej tak
twierdzi producent). Jeśli usuniesz błędy tym programem, nie zachowasz się
nieuczciwie w stosunku do kupującego.

pozdrooffka

--
Kffiatek
PS. Ostatnio dochodzę do wniosku, że czasem nawet profesorowie nie czytają