Re: Dysk SATA i ATA-133.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 20:45:13 MET

Użytkownik "erni" <ernest@life.pl> napisał w wiadomości
news:drqr5q$ntt$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Hello,
>
> Sprawdzałem, ale po wyłączeniu dysku P-ATA system zupełnie nie
> chce się zabootować... Chyba jednak wymagana jest zmiana płyty
> głównej (z gównej na główną).

Trochę się pogubiłem już ;-). Chcesz bootować z SATA, prawda? Dyski SATA
mogą być oznaczone w BIOS-ie jako SCSI. Ustaw więc SCSI jako pierwsze
urządzenie, a dyski PATA pozostaw wyłączone żeby nie przeszkadzały w
bootowaniu. A jak już nic nie pomoże, to na którymś dysku PATA
zainstaluj jakiegoś bootmanagera z funkcją "disk swapping" i w nim ustaw
dysk SATA jako bootujący. Proponuję albo darmowego Smart Boot Managera
http://btmgr.sourceforge.net (bo nie wymaga dla siebie partycji, tylko
cały mieści się w MBR), albo bardzo uniwersalny BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com , który niestety potrzebuje minimum 8
MB miejsca pod partycję instalacyjną. Aha, ta nibypartycja może być
całkiem niewidoczna i nie musi zajmować slotu w tabeli partycji.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/