Re: notebook - eksploatacja

Autor: muk <nie_at_mam.pl>
Data: Tue 31 Jan 2006 - 21:02:15 MET

Andrzej S. wrote:

> Nie masz racji albo elektronika poszla do przodu ...

Widocznie poszła do przodu, bo uważam, że jednak rację mam - sprawdzone
empirycznie.

> Mam starego della, który byl zawsze podlaczony do zasilacza.
> Jak mi wyjasniono - bylo to przyczyna padu baterii.

Kto wyjaśnił? Super-serwis firmy krzak ? :)

> Nawet ktos sugerowal, ze elektronika zlicza cykle ladowania,
> ale nie wiem, czy to prawda.

Zlicza? Pierwsze słyszę.
Używam laptopa praktycznie non stop na zasilaczu. Ani razu nie
wyjmowałem baterii. Po 1,5 roku nie stwierdziłem jakiegoś znaczącego
spadku jej wydajności. Podobnie jest z telefonem (i barierią Li-Ion).
Ładuję go kiedy mi się przypomni, czasami jest podłączony do ładowarki
kilka dni. Mijają 3 lata jej używania i też jakichś drastycznych zmian
nie zauważyłem.

Naprawdę, bateria to nie jajko. Nie ma co jej chować do lodówki, jak to
niektórzy swego czasu sugerowali. Podobną głupią historyją jest
"formatowanie" baterii. A wystarczyłoby trochę poczytać o
akumulatorach/bateriach/ogniwach.

Pozdrawiam.