Re: Sygnał BIOS-u

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 18:59:13 MET

"Meszuge" <VeryBigMeszuge@inetia.pl> napisał:

> Sprawdzałem fizyczne podłączenie głośniczka w obudowie i jest OK.

Tzn. sprawdziłeś, czy kabelki nie urwane, czy również przedzwoniłeś ten
głośnik?

> Ma ktoś jakiś pomysł?

Weź multimetr z funkcją przedzwaniania* i sprawdź. Te głośniczki mają
najwyżej kilkanaście ohmów, więc miernik zapiszczy, jeśli głośnik będzie
sprawny. Oczywiście najbardziej wiarygodnym testem byłoby zasilenie
głośniczka jakimś sygnałem m.cz. A propos, czy próbowałeś przedzwonić go
programowo? Np. jakąś staaarą grą, w której da się ustawić dźwięki na PC
Speaker lub prostą komendą "beep" w starym dosowskim QBasicu?

JoteR

* wystarczy najtańszy badziew za 20 PLN, przyda się też do sprawdzania
napięć.